Tuesday, February 23, 2010

Sumbangan Terakhir

First time aku jumpa dia kat tadika,dia xdelah aktif sangat,asyik gemar duk diam jer,yg aku lak gemar bawa mainan,perasan diri best,menunjuk-nunjuk,kompem semua nak pinjam,dia pun x terkecuali la, berebut gak nak mainan,nak pinjam patung ultraman,tapi aku bg dak lain,time tu aku rasa first gaduh ngan dia

Sekolah rendah,jumpa gak mamat ni,time aku jadi ketua kelas,ramai tak puas hati,aku perasan best,hahaha,tapi aku x kisah,sebab dia tetap still sokong aku

Time skolah menengah ,jumpa lagi mamat ni,ahha,asyik mamat ni jerk,aku dah mula fed up,kekadang rapat,kekadang tak rapat,biasa lah berkawan,memang la ader rasa x puas hati,aku dah mula makin jauh

Bila dah masuk usim,dia selalu contact aku,datang usim,datang umah bila aku cuti,tapi aku ni yg degil,tak bg peluang langsung,tegur pun tak,nak tanya khabar memang tak pernah

Aku ingat lagi time semayang terawikh,aku memang jumpa dia kat masjid,tapi dia terus bla bila nampak aku,kecik ati agaknya aku tak tegur dia,tapi hati ni still maintain degil,malas nak layan perangai dia

Tup2,tetiba mush koba dia dah xde,time tu aku still bleh gelak,ingatkan mush memain,tapi bila dah betul tu ,terus info kat bebudak ni,memang sedih,nak angkat jenazah pun dapat sekejap jerk,nak tgk wajah 4 the last time memang x dapt

Malam ni tetiba teringat kat dia,walau macam mana layanan dingin aku terhadap dia dulu,dia still try baikan keadaan,Cuma aku jerk yg degil,tersentap hati aku bila gdr bori nasihat,walau macam mana pun dia,dia still kawan kita,dan tggungjawab kita sekarang doakan dia agar ditempatkan dkalangan yg soleh,

Kepada member yg lain,aku tau aku jarang kongsi ngan korang,Cuma aku minta,sesapa yg baca blog ni,sedekah kan lah ape yg patut pada dia,at least,inilah sumbangan aku terhadap kawan yg cube memperbaiki hubungan dia terhadap aku,mengingatkan korang sahabat yg pernah bersama kita selama ini

al-fatihah~~

1 comment:

  1. sedihnye zarip...aku pon selalu ignore die...aku rase bersalah sgt...mudahan die ampunkan dosa aku gak pade die...amin...

    ReplyDelete

  © Blog Design by Simply Fabulous Blogger Templates

Back to TOP