Wednesday, June 17, 2009

hikayat 1001 malam

Haha..sebenarnye bnde alah yang aku nak merepek ni bukanla hikayat 1001 malam yg mcm korang bayang2kan slme ni.npe?sebab..aku just nk cite kt korang alkisah2 yang blaku kt kitorang (minah2 maahad ni).xkesahla alkisah kt ostel ke,klas ke,kantin ke…tp wat mase ni aku just ade cikit jla memori yg nak share ngn korang.sbb da byk gak memori ak yg da ilang…lost of memory…xsmpat nak save..back up pon xde.haha…so,aku namekan bende alah ni dengan “hikayat 3 malam 2 hari”.msti korang pelik an?so,same2la kite ikuti cite yang aku nak merepek kt bawah ni ey :

Alkesah Malam pertama (jeng3)

Kesah ni kt ostel pompuan.kire ostel minah2 kepoh ni la…Aku xbrape nk ingatla bile alkesah ni jadik,.tyme spm ke pe eh?mayb tyme spm kot,sbb seingat aku,cik dayah n cik wani kite still wujud lg tyme kes ni blaku..tp yg penting,mmg lawak gile tyme 2.hnye minah2 I’dad ni jla yg tau..setau aku,malam 2 bukanla mlm yg spesel ke,de award ke,event ke…tp masalahnye,adela plak sgulungan minah ni(minah senawi 2 yg xsebulu ngn minah I’dad kite) nak wat2 gempak plak..budget gilela plak an..guess wat they have done? dushhhh….bley plak diorang p bakar mercun kt kwsn ostel 2…kababooommmmmmmm~~!!!!dah 2..pe lagi..yg minah2 I’dad ni (kitorangla 2) joinla menjerit telolong,tlg memeriahkan lg suasane d mlm klam 2..koi3…ble da puas mnyaksikan acre ltupan 2,xsgkela plak ade mate2 yg xdktahui dn xdsdari kewujudannye dah mmrhatikan kitorang. Minah2 I’dad ni pon ape lg,kecut prutla sbb da melalak sbgitu rupe kan…tp msalahnye da blakula plak kesilapfahaman tyme 2..
si mate2 ni ingat kitorang yg wat bnde alah kebabommm 2…tp kitorang xsalahhhhhhh!!!!so..kitorang pon,dgn pendek akalnye(tyme 2 jla, skang wyre da pnjang sket) trus pecut masuk bilik kitorang yg plg cute tyme 2 (dorm 2.5,masyhur dgn lokasinye yg teletak betul2 d sblah tndas utk mmudahkn minah2 d dlmnye mnunaikn ajat msg2).mengong kan minah2 I’dad tu?haha…da tau xwat salah,ape ke hal la plak nak takot..so, mate2 2 pon datang mnjejaki minah2 ni dgn telitinye…hum..pe lgi,klamkabot siot minah2 ni..sume masok bilik da mcm nmpak antu.tros kunci pintu…dan……..bermulela sandiwara masing2 mmgang watak yg plg sesuai dilakonkan pd saat yg amat genting 2(lbey genting dr genting highland)..
korang2 nak tau watak ape yg minah2 ni lakonkn???nk tau watak spe yg plg mnjadik & dilakonkan dgn jayenye???nak tau watak spe yg brjaye merangkul “anugrah pelakon minah2 terbaik”???siapekah mate2 yg dimaksudkan dlm citer ni???haha…jeng3..korang pikirla sndiri…hehe,xdela…kne tgula posting aku yg berikutnye,dgn 4 lg alkesah yg aku nak sharekn same2 ngn korang.tguuuuuuuuuu ok!!!!!tp sbnarnye bukan 4 je…bnyak sgt2 kesah minah2 n mamat2 I’dadi da first gnration y bmasalah ni.mmg xterkire byknye even dikire dgn bantuan jari kaki n kutil2 skalipon…wakaka..so,marila kite sme2 mgamit kmbali memori manis tawar pahit masin n masam spanjang kite bsame slame 6 taun ni…

***so,smntare korang pening2 pale mmikirkan spe minah2 2,bleyla korang antakan kumen2 korang dn cbe sdaye upaye utk mnekenye..aku yakin,minah2 yg terlibat scare rasminye dlm perwatakan dan kes 2 mstila tau ape yg diorang da lakonkan..so,dgn rela ati,mengakula..kerane pengakuan anda tidak akn dibawa ke kandang mahkamah..but mayb ke mane2 kandang beruk yg berhampiran kawasan anda je..sekian...
nti kite jmpe lg k…

6 comments:

  1. macam mane aku nak teka? aku tak penah masuk aspuri..kalau teropong org mandi dari belakang umah ust.ali penah la..hahaha

    ReplyDelete
  2. lupa nak habaq mai,bnde alah yg aku tulih ni ada kena mengena ngn minah2 saja.so,yg mamat2 pengendap n pemeteng 2,mmg xtaula...hikhikhik...
    ***KhAiZa***

    ReplyDelete
  3. yea...aku ingat...aku ada kat tempat kjadian..tp otak aku suam2 suku lupa...tp watak yg amat menjadi ada sorg ni terus dok atas sjadah n siap pki telekung lg...nak cover punya psl...saper erk>???

    ReplyDelete
  4. erm..erm..
    aku pon ade..
    tp klo nak engat, tym bnd ni jd..
    sblm tu lagi minah2 tu da wat bende laen..
    tu jd kecut perut smpi masuk bilik kunci pintu..
    hahaha..

    ReplyDelete
  5. apsal ak tak hingat nih??
    hahahaha..
    panjang story nye.. tak larat bace..

    ReplyDelete
  6. ak tym ni kt dorm 2.3..n xd langsung tgk psmbahan yg menarik tu..huhu..itu la..kerana nila setitik hbs susu sbelanga..

    ReplyDelete

  © Blog Design by Simply Fabulous Blogger Templates

Back to TOP